Plata cu telefonul sau cardul în România se va schimba radical. Totul începe de la acest anunț

de: Răzvan Băltărețu
27 12. 2020

În prezent, din fericire, poți plăti chiar și în România cu telefonul, cardul sau chiar ceasul. Și lucrurile doar vor deveni mai bune, conform unui anunț Visa.

Visa a anunțat o soluție de plată, denumită, Tap to Phone, care transformă telefoanele și tabletele Android în terminale de plată. Astfel, dacă vor trece comercianții la așa ceva, vei auzi tot mai rar scuze cum că nu mai are POS-ul baterie, nu are semnal sau nu mai are hârtie.

Soluția aceasta a fost anunțată pentru 15 țări,inclusiv în România, și le permite comercianților să accepte plăți contactless cu orice dispozitiv Android cu tehnologie NFC, fără echipamente suplimentare. Astfel, din 2021, e foarte posibil ca mii de afaceri mici să aibă „plată cu cardul” fix prin această opțiune.

În esennță, Tap to Phone e o aplicație mobilă simplă, care poate ajuta comercianții să accepte plăți contactless rapid și în siguranță. Îmbunătățesc astfel și experiența de plată pentru clienți. Soluția aceasta de acceptare a plăților contactless cu telefonul este lansată, în acest moment, în România în parteneriat cu Alpha Bank și CEC Bank. E disponibilă pentru comercianții locali care își doresc un serviciu avantajos din punct de vedere al costurilor și al flexibilității. De exemplu, a fost integrată în aplicația Alpha PhonePOS.

Pe cifre, aceasta ar fi o oportunitate pentru 180 de milioane de microîntreprinderi şi afaceri mici din întreaga lume. Asta mai ales în condițiile în care, în prezent, în multe piețe emergente mai puțin de 10% dintre acestea permit efectuarea de plăți digitale.

Cum funcționează? Comercianții descarcă o aplicație, susținută de banca lor acceptatoare, iar după ce se înregistrează și selectează numele băncii participante pot începe să accepte plăți contactless în doar câteva minute. Tap to Phone are la bază securitatea unei tranzacții cu cip EMV, în care fiecare tranzacție conține o criptogramă dinamică ce nu poate fi refolosită.

Patru domenii cheie în care transformarea telefonului în POS e utilă

  • Plata la livrare: le permite consumatorilor să plătească cumpărăturile la livrare, în timp ce elimină nevoia de numerar și contactul direct în timpul efectuării tranzacției
  • Afaceri și servicii care necesită mobilitate: vânzările pot fi făcute de oriunde, iar banii pot fi încasați pe loc, fără a fi nevoie de un terminal POS sau accesorii suplimentare
  • Supraaglomerarea la casele de marcat în magazine: angajații magazinelor pot încasa banii oriunde în magazin. Eventual, ne putem aștepta la o transformare a felului în care treci pe la casa de marcat. De exemplu: dacă ai puține produse, ai putea rezolva mult mai ușor așa
  • Transport: poate contribui la eliminarea automatelor de bilete și a echipamentelor suplimentare pentru validarea plăților folosite de conductori